Robert Aschberg och Gert Fylking

Är på väg häråt. Dom ska gå från Ystad till Haparanda för att samla in pengar till prostatacancerforskningen. Jag är grymt imponerad över ett sånt engagemang!
Deras följebil med en enorm husvagn på 11 meter har varit här sen 9 imorse. Mannen som kör är väldigt social och trevlig och har stått här inne på macken 90% av tiden.
Han berättade nåt som fick mig att få tårar i ögonen.
Han berättade att när Gert och Robert gick genom Blekinge så var det två yngre killar som slöt upp med dom och vill genomföra den här vandringen med dom. Dom ville göra det för sin pappa som haft prostatacancer. När han berättade om dom här 2 killarna som ska gå 180 mil för sin far med full packning och tält genom Sverige så fick jag bita ihop för att inte börja gråta. Jag vet att deras mamma är stolt över sina söner och naturligtvis deras pappa med om han lever fortfarande.
När jag skulle berätta för Ronnie om grabbarna så kom faktiskt tårarna lite.
Det här är stort! Dom här 4 är hjältar på riktigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0