Ändringar i schemat

Min lediga dag blev min jobbardag. Ann-Kari är sjuk så det var bara till att masa sig upp ur sängen vid sex och ringa skolan och be dom snällt om att ta hand om mina barn åt mig.
Jag vet inte hur jag ska få ihop min dag men det måste ju ordna sig.
Jag orkade inte städa hemma igår.
Det blev en timme frysandes på fotbollsplan när barnen tränade men för övrigt mådde jag inte så bra igår.
Idag hade jag tänkt att tvätta, städa och plocka iordning så mycket jag bara kunde innan jag hämtade barnen och sen åka till stan och köpa födelsedagspresent till min svärmor som vi ska till vid fem idag och till Natalies konfirmation. Dessutom hade jag tänkt hinna med att handla till smörgåstårtan jag ska göra på söndag men nu får jag planera om lite grann i huvet.
Jag hade antagligen inte orkat allt det där i alla fall. Gårdagens möte tog rejält på mitt humör och psyke så jag känner mig helt urlakad. Det ska bli spännande att se hur pigg och social jag blir hos svärmor i eftermiddag.
I helgen jobbar jag så Ronnie såg sin chans att dra med ungarna och åka cross i Oskarshamn imorgon. Fabian är inte så förtjust i crossåkandet så han är inte så glad åt att bli medtvingad. Tyvärr skulle han bara gnälla hela dan om han var med mig på jobbet så det är inte heller nån bra idé så han får överleva en dag i Oskarshamn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0