Emil har inget örhänge längre

För ett tag sen klagade han på att han hade fått ont i sitt öra men sen sa han inget mer om det så jag trodde det var ok och det syntes inget.
Igår när Fabian och han brottades kom Fabian emot örat och Emil blev jätteledsen.
När jag tittade på baksidan av öronsnibben såg jag att han hade fått en knöl som det kom var ur.
Jag blev så illa tvungen att plåga honom med att tvinga ur örhänget ur örat. Det var näst intill omöjligt. Emil tjöt och vred sig hela tiden och örat var svullet. Hänget var som en ring som var jättesvår att få upp eftersom det inte gick att få grepp om den utan att göra honom illa.
Till slut var jag genomsvett och Emil blev hysterisk varje gång jag bara närmade mig örat så jag blev tvungen att skrika i åt honom att va stilla. jag hade inget val om jag skulle kunna få bort hänget.
Till slut när jag fick närma mig örat tänkte jag att det är nu eller aldrig så jag tog i allt vad jag kunde och lyckades bända isär ringen.
Vi torkade försiktigt och fick ut lite var och blod men knölen är kvar. Nu hoppas jag att den försvinner så småningom.
Jag sa till Emil innan jag tog ur örhänget att nu kommer han inte kunna ha nåt mer örhänge för det måste läka och då växer hålet igen och det var hna införstådd med.
Han sa att det gjorde ont häromdan när han spelade kula så det har väl kommit in nån smuts antar jag.

Kommentarer
Postat av: Sarah Gustafsson

Hej på er.

Sätt en kompress med alsonsprit på runt öronsnibben och låt vara över natten. så kommer knölen att tömma sig själv.

kram

Sarah & Andreas

2009-06-01 @ 18:41:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0