Känns som en deppardag idag

Inte så att jag står och tjuter bakom kassan direkt men jag är inte på mitt bästa humör idag tyvärr.
Jag antar att det är en blandning av vädret och av att nedläggningen av macken närmar sig.
Trots att vi har nya jobb båda två och att jag är övertygad om att allt kommer lösa sig så känns det ändå väldigt vemodigt. Jag kommer sakna mitt jobb och mina kunder enormt mycket. Jag erkänner inte det så ofta utan brukar nog låta lite hurtfrisk och säga att det ska bli SÅ skönt med 40timmarsvecka och lediga helger och sånt men idag kan jag erkänna att enbart positivt känns det inte. Imorgon kommer jag säkert att vara lika hurtfrisk och positivt inställd till mitt nya jobb och nya liv igen men idag deppar jag lite. Vissa dagar är lite motigare än andra.
Förutom mitt trista humör så har dagen varit bra. Inte mycket kunder men en hel del varor att plocka på så jag har haft att göra.
Igår hade jag kvartsamtal med Choffes lärare. Det tog cirka 5 minuters mumlande för honom att kort och koncist berätta hur duktig Choffe är och sen försökte jag kallprata lite för att det inte skulle bli pinsamt tyst så efter 20 minuter var vi därifrån. Han hade hälften G och hälften VG så det tycker jag absolut han ska va nöjd med.
Den enda av mina barn som har lite svårt med inlärningen är Emil. Choffe och Fabian har oförskämt lätt för sig och Nicko har också ett helt suveränt läshuvud men hans problem är ju bara att inte skolan låter honom få rätt stimulans så han kan visa vad han går för.
Emil är jag övertygad om att han också kommer att komma ifatt dom andra så fort han har mognat på sig lite. Han är bara lite omogen för sin ålder men när krypet i benen har släppt och han hittar ro till att sitta stilla så kommer han visa lärarna att han är precis lika lättlärd som sina bröder.
Nu ska jag ta tag i tobaksbeställningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0