Nu har jag varit hemma en sväng

Jag visste inte först om jag skulle våga åka hem förut men polisen sa att chansen för att tjuvarna kommer tillbaka inatt är lika med obefintlig och jag har ju larmat så skulle dom krypa ner genom sitt hål så går ju larmet.
Jag var hemma vid strax efter fem och skulle försöka vila en stund. Det var lönlöst. Jag vände och vred på mig och lagom till klockan ringde vid tio över sex så hade jag lyckats koppla av lite.
Polisen sa att det var tre-fyra killar och att dom hade en silverfärgad kombi. Jag kunde inte sluta tänka på att det på nåt vis fick en liten svag klocka att pingla nånstans i bakhuvet på mig.
Jag är lite senildement eller rätt så mycket rättare sagt så jag kommer inte ihåg mer än en halvtimme i taget sen raderar min hjärna ut allt men det är nåt med den där bilen som känns bekant. Jag kanske bara inbillar mig.
Killarna eller i alla fall en av dom måste ha varit inne på macken den senaste tiden för att kunna veta exakt var dom skulle hugga hål. Dom har antagligen stegat upp hur långt det är till lagret och sen gått efter det på taket.
Nu hoppas jag att dom hittar fingeravtryck på verktygen dom lämnade kvar så kanske dom åker fast.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0