Bebisgos

Det blev en sväng till Ankarsrum idag och krama liten bebis. Wille ska han heta. Ett bra val på namn tycker jag.
Fabian fick äran att följa med. Han sa att han faktiskt kunde tänka sig en liten lillebror till men Nicko protesterade vilt när vi kom hem och sa det.
Emil kom fram till att en bebis kunde han nog tänka sig men han kunde inte förstå var den skulle få plats och det hade han ju rätt i. Vi har det ju redan lite småtrångt som vi har det. Det finns ju inte några rum över här hemma direkt som vi inte vet vad vi ska göra med eller så.
Nej allvarligt talat är jag inte inne på bebisar just nu faktiskt. Vi har det bra som vi har det men man ska aldrig säga aldrig.
Mysiga är dom i alla fall det kan man inte säga annat.
Vi fikade, pratade och kramade bebis i några timmar medan övriga familjen var i Vimmerby och åkte cross och sen åkte vi hem och gjorde varma mackor.
Nu är det egentligen dax för mig att sova så jag orkar med mina nya uppdrag imorgon. Det blir Kvantum vid sju imorgon bitti till att börja med. Det ser jag fram mot. Där har jag städat många timmar i mina dar och det är ett objekt jag trivs med.
Det underliga är att det känns inte som jag varit borta i sex år. Allting med macken känns som en dröm. Ändå är det bara en och en halv månad sen.
Jag saknar mina kunder och själva jobbet på macken jättemycket men eftersom jag trivs så bra med det jobbet jag har nu så är jag lite kluven. Dessutom är det ingen nackdel att få vara ledig varje helg direkt.
Nu ska jag logga ut och sova så jag är pigg när klockan ringer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0