Misslyckat badande

Jag lovade mina barn att vi skulle till äventyrsbadet i Mönsterås idag.
Först jobbade jag till elva så vi kom inte iväg förrän vid tolv. Jag var noga med att kolla deras hemsida först för att kolla öppettider. Dom hade öppet till 16.30 så vi åkte först till Kvantum för att få med oss lite badfika dit o sen blev det raka spåret till Mönsterås. Väl framme där så fanns det inte en enda bil på parkeringen så vi anade oråd och Ronnie gick och läste på dörren.
Naturligtvis hade dom inte lördagsöppet på sommaren. Tydligen fanns det en liten ynka ruta på kanten där man kunde klicka för att se sommartiderna men det registrerade inte jag i brådskan.
Choffe googlade snabbt upp äventyrsbadet i Oskarshamn och dom skulle ha öppet till 17 så det blev en ändring i programmet då.
Vi vände tillbaka för att åka dom 3 milen till Oskarshamn och hittade snabbt och enkelt fram till simhallen. Vi packade ur fika och badkläder ur bilen och tittade på klockan som då var 14.10. När vi kommer fram till ingången visar det sig att även dom har sommartider och stängde vid 14.
Man kunde nästan tro att det var fredan den trettonde idag. Vi satt i valet o kvalet när vi var i Mönsterås om vi skulle åka till Oskarshsamn eller Kalmar. Båda var ungefär lika långt från Mönsterås men Kalmar skulle bli så långt hem sen så det blev Oskarshamn. I kalmar hade vi ju åtminstone haft Busfabriken i värsta fall.
Nu blev det en lunch på mcDonalds istället och sen började vi åka hemåt.
Vid Solstadström åkte vi av för att titta på husen och den fina miljön och stannade vid en hängbro dom hade byggt över sjön som barnen ville gå över. Ronnie och jag höll oss på rätt sida av bron och njöt av solen.
När vi kom till Blankaholm svängde vi av och åkte till badplatsen där. Barnen och Ronnie badade och jag satt i solen och läste min bok.
När vi kom hen tog vi fram fikat som vi hade släpat med oss hela dan och satte oss på altan.
Trots allt som började fel så måste jag säga att det har varit en underbar dag. Barnen verkade nöjda och tack vare att vi hade tänkt vara borta hela dan från början så kände vi ingen stress utan tog bara dan som den kom.
Nu är Ronnie ute och snickrar det sista på vårat nya altangolv så imorgon kan vi sitta där och äta frukost. Det är nog bäst att jag sitter där riktigt mycket nu eftersom det är jag som har tjatat om den altanen i flera år nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0