Sjuka pojkar

Mina två minsta pojkar ringde mig på jobbet och sa att dom har ont i huvud och mage. Jag har alltid så svårt för att bestämma mig för att gå hem från jobbet för jag känner mig skyldig till extrem lathet om jag inte jobbar men idag är Ronnie på kurs i Linköping. Jag frågade Leffan lite försiktigt om vi hade mycket jobb idag och eftersom han vet hur jag är så bestämde han åt mig att jag skulle gå hem med omedelbar verkan. Hade han sagt att jag skulle stanna kvar och jobba så hade jag gjort det med. Jag är en väldigt velig människa och därför är det bäst om nån annan tar mina beslut åt mig ibland. Jag hade mina funderingar på att låta grabbarna klara sig själva men jag vet att det är bäddat för problem.
Dom skulle ha ringt ihjäl mig och jag skulle ha fått gå ifrån för att köra hem lunch till dom så jag hade inte varit så mycket att ha på jobbet i alla fall med andra ord.
Jag får utnyttja den här dagen till en vilodag för mig själv också.
I eftermiddag ska vi träffa föräldrar till en pojke som vi kanske ska ta hand om genom soc varannan helg. Ska bli kul att se om dom godkänner oss till sin lilla son.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0