Gräsänka varje dag

Jag ser bara min man vid middan nu för tiden och ibland inte ens då. All tid han har hemma tillbringar han i sitt nya garage.
På plussidan ligger väl att:
¤Jag får välja kanal själv på tvn.
¤Jag kan ligga och läsa tills jag vill släcka.
¤Jag har honom på tryggt avstånd om jag ändå behöver honom till nåt.
¤Jag har en lycklig man dom gånger jag ser honom.
Minussidan måste vara:
¤Jag har ingen mage att lägga ner huvet på när jag ser på tv.
¤Jag har ingen att diskutera  mina tankar omkring programmen jag ser.
¤Jag får själv ta alla duster med barnen på kvällarna när dom inte vill gå och lägga sig.
Jag verkar få vänja mig vid att vara gräsänka åtminstone tills nyhetens behag lagt sig.
Nu ska jag se klart på House som jag själv valde på tvn och sen gå och lägga mig och läsa en stund i min bok tills jag känner för att släcka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0