Emil (jag) vann en kälke!

När Fabian, Emil och jag var och handlade på Kvantum för ett tag sen.
Fabian och jag gick runt och handlade och Emil höll på med nåt vid brödet en lång stund.
Emil kom plötsligt fram till mig och var överlycklig och stolt.
Han hade hittat en tävlingskupong från Pågen som man skulle fylla i. Första frågan var hur många äntligenbröd det finnns och alternativen var 1, 2 eller 3. Emil som är en väldigt klipsk kille läste frågan men missförstod lite så han tittade på ett paket med äntligen subs och i den påsen ligger det 3 bröd på raken så han trodde 3 var rätt svar.
Nästa fråga var vilken smak som fanns på gifflarna och man fick några alternativ. Emil är ju väldigt företagsam så han gick till gifflarna för att titta och kryssade i rätt svar. Han smög dock bort till bullarna och tittade sig noga omkring så ingen såg honom för han trodde det var fusk och att man inte fick titta efter.
Sist men inte minst så skulle man motivera varför man skulle köpa pågenbröd. Emil skrev kort och gott "för att det är gott".
Han skrev under med sitt namn och mitt mobilnummer.
När han hade lagt ner sin lapp i tävlingsboxen ville han att även jag skulle skriva en så jag tänkte att det kan jag väl om det gör honom glad. Han tyckte verkligen att det var superroligt att tävla och fantiserade om vad han skulle göra med kälken om han vann. Eftersom han haft problem med att läsa och skriva så tyckte jag det var så roligt att han kunde fylla i allting själv utan nån hjälp överhuvudtaget.
Jag hade helt glömt bort tävlingen men idag ringde min mobil när jag var på jobbet.
Jag kände inte igen numret och killen som ringde presenterade sig med sitt namn och sa att han ringde från Pågen. Tankarna hann gå många varv och jag kunde inte fatta varför nån från Pågen skulle vilja prata med mig så jag lät nog lite kort ett tag eftersom jag trodde det var nån reklam av nåt slag.
När han sa att jag hade vunnit kälken kom jag ihåg tävlingen. Jag blev jätteglad och tackade.
När vi lagt på kom jag plötsligt på hur förväntansfull och lycklig Emil hade varit när han skrev i sin lapp så jag bestämde mig snabbt för att dra en liten vit lögn för min son och säga att det var han som vann.
Jag hämtade kälken direkt efter jobbet och när Emil kom hem blev han helt salig över sin "vinst". Han har provsuttit den många gånger på vardagsrumsgolvet och låtsats att han svischar nerför backen.
Med facit i hand så är jag jätteglad över min vita lögn nu när jag ser lyckan i Emils ögon.

Kommentarer
Postat av: MOSTER

GRATTIS ! ( Till Emil )!!!

Han var värd kälken , det var ju han som kom på iden !!

KUL !! KRAM

2011-02-28 @ 22:54:08
Postat av: Åsa

Du är en god mor! ;) Gratta Emil från "tant Åsa"

2011-03-01 @ 19:41:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0