Nytt jobb med nya utmaningar

Jag sökte och fick tjänsten som arbetsledare på mitt jobb.
Nu har jag jobbat i en vecka och det är massa nytt att lära sig och dessutom hade vi den stressigaste  veckan på länge. Dels var det bara fyra arbetsdagar så då innebär det att en del jobb som skulle gjorts på den röda måndan ska göras på tisdan och ovanpå det så var det sista veckan i månaden och då är vi överbelamrade med flyttstäd. Inte nog med det så är det ett antal större byggen på gång just nu som ska städas så jag har farit som en skottspole genom stan hela veckan.
Såna där bagateller som rast och åttatimmars arbetsdag kunde jag glömma.
Underligt nog så är det sån här kalabalik som gör att jag känner mig levande och ger mig värsta kicken. Jag älskar mitt nya jobb.
Min familj kanske inte tycker lika mycket om mitt jobb eftersom jag inte pratar om mycket annat när jag väl kommer hem men det får dom stå ut med ett tag till.

Nåt annat stort livsavgörande som hänt mig på sista tiden är att min äldsta son har flyttat hemifrån. Det känns underligt nu när han inte kommer hem varje dag och man inte har nån koll alls på hur han mår och hur han har det.
Det är tomt. Vi saknar honom allihop men syskonen såg ändå fördelen med att dom fick egna rum nu.
Choffe hann inte mer än lyfta ur sista kartongen ur rummet så var Nicko där och flyttade in sitt. Fabian var inte sen heller med att ta över Nickos rum och Emil rensade hela kvällen och halva natten för att få ordning på sitt rum så han  skulle få in soffan som jag lovat honom.
Det blev genast mycket mer harmoniskt i familjen nu när Fabian och Emil inte tjafsar om vem som har stökat till vad i deras rum.
I fredags hämtade Choffe sina yngsta småsyskon och tog med dom till sin lägenhet. Han bakade scones till dom och tog med dom och bowlade och avslutade sen kvällen med tacos. Det är antagligen ett tecken på att han saknar sin familj nu.

Nu funderar jag på om jag skulle ta och baka lite cupcakes till fikat. Inte nyttigt direkt men gott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0