Alla har olika jultraditioner

När jag tänker på alla ensamma människor imorgon får jag ibland dåligt samvete.
Det finns massor av människor som sitter ensamma. Både äldre och yngre. Det är hemskt egentligen.
När man jobbar som jag så pratar man ju med folk och då kommer man automatiskt in på julfrågan. Ibland tar dom själva upp det.
Man läser ju ofta om att man ska tänka på alla som inte har nån och så men det blir verkligt när man får ett ansikte på ensamheten. Det kanske gör att jag kan uppskatta det jag har mer.
Även såna för mig självklara saker som att va med mina barn på jul är inte lika självklart för alla. Jag har ju en del kompisar som är skilda och då blir ju frågan varje år för dom vem som ska ha barnen på julafton och om det blir hela eller halva dan o.s.v. Båda föräldrarna vill ju självklart va med barnet så det blir ett pusslande.
Vad enkelt mitt liv är egentligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0