Imorgon ska klassmamman Jessica va med på bowling

Jag vet fortfarande inte om jag har koll på läget. Jag har inte heller den där josefins mammas telefonnummer.
 Det här kan bli riktigt spännande. Undrar vad det stod på den där lappen som jag aldrig fick. Det kan ha varit nåt viktigt (jäkla Nicko). Varför tvingar de en sån som mig att va klassmamma? Jag har ju inte ens koll på mitt eget.
 Förra skolavslutningen blev jag en av dom mammorna som skulle baka avslutningstårta i Fabians klass. Visst det är helt ok för mig jag är jättebra på jordgubbstårtor. Men nej, dom andra mammorna bestämde att eftersom mitt barn har diabetes så skulle jag naturligtvis göra den gluten och laktosfria tårtan!?!? 
 Jag gick runt i affären i en evighet och letade laktosfritt smör, grädde och blockchoklad. Det blev marängtårta med chokladsmet. Den blev om jag får säga det själv riktigt god. Tyvärr vågade ingen äta av den bara, utom de allergiska barnen för dom andra trodde den var giftig eller nåt så alla andra tårtor tog slut utom den.
 Jag kan inte mycket om gluten och laktos för vi har ingen av de allergierna i vår familj så jag kan fortfarande inte fatta varför jag självklart ska göra en sån tårta bara för att mitt barn har sockersjuka. Antingen trodde dom verkligen att alla 3 sjukdomar hör ihop eller annars var det nåt straff för att jag har sjuka barn eller annars vet jag inte. Konstigt var det i alla fall.
 Det roliga är att de satte upp listan häromdagen på vilka barns mammor som ska baka tårtor till nästa avslutning och gissa vem??? Självklart var det jag igen.

Kommentarer
Postat av: Ann-Kari

Men då har du ju vanan inne på gluten och laktosfri tårta.. Så då kan du ju erbjuda dig göra det i år igen =)

2007-12-12 @ 15:14:11
Postat av: jessica

tänkte det varför ändra ett vinnande koncept

2007-12-12 @ 16:37:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0