Kan nån förklara en sak för mig

Jag vill bara börja med att säga att det här är inget rasistiskt utan bara fakta.
Det händer väldigt ofta att jag får in män som "talar med bruten svenska"  som när dom ska betala tar upp en enorm sedelbunt ur fickan. Dom har sällan kort utan tar allt cash. Vad beror det på egentligen.
Litar dom inte på banken? Tycker dom inte om plånböcker? Förklara! Är dom inte rädda för att tappa alla dom pengarna?
En annan grej jag lagt märke till är att ungdomar har mindre valörer pengar nerknycklade i fickan och då menar jag knycklade. Dom viker eller knycklar ner pengarna som om det vore en servett eller nåt annat man inte är rädd om. Jag kan stå i evigheter och räta ut pengar. Om dom inte har dom i fickan så ligger dom i ett kortetui som dom inte får igen för alla hopvikta tjugolappar.
Äldre män och kvinnor har stora plånböcker och där råder ingen oordning. Pengarna ligger i storleksordning och ofta i olika fack. Dom har ofta inte kort och om dom använder kort så tittar dom på en minneslapp för koden och säger den högt samtidigt som dom slår den.
Ok nu ska jag inte generalisera men så här är det ofta, men naturligtvis finns det undantag åt alla håll.

Kommentarer
Postat av: Gloria

Jag känner mig aningen skyldig vad gäller att knyckla ner sedlar i fickan. Nog har jag en plånbok, men när jag bara ska till Ica på andra sidan vägen för att köpa mjölk känns det så onödigt att ta med hela den, för den är så klumpig och jag har ingenstans att göra av den. Sedan står man där i kassan och har inte tänkt på att ta fram pengarna innan, så man måste stå och rota i fickan vilket oftast tar en lång stund. Tyvärr vet jag inget bättre sätt att lösa det på, annars hade jag naturligtvis gjort det. Känner mig lite dum!

2007-12-30 @ 03:21:08
URL: http://riah.blogg.se
Postat av: jessica

Du behöver absolut inte känna dig dum. Jag tycker bara att det är lite kul att det liksom går att generalisera olika grupper i samhället så lätt. Jag tycker inte nåt illa om dom som tex drar upp sina knycklade pengar eller dom som mumlar sin kod och trycker i slowmotion jag blir bara full i grin:)

2007-12-30 @ 09:48:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0