Köpa kram

När vi var och julhandla i linköping i lördas så var vi en sväng på ICA Maxi. När vi kom ut från kassan stod det en tjej där och sålde kramar för att få in pengar till röda korset! Allvarligt! Kramar!!!
 Jag gick ju naturligtvis förbi så snabbt jag kunde och mumlade ett nej. När jag sen tittade bort mot utgången upptäckte jag att hon var ju inte ensam direkt de var överallt och hur många som helst.
 Man kunde välja på en vanlig kram för en tjuga, nån mellankram för nån mellan summa och en bamsekram för en hundring. Det är helt absurt.
 Jag kan mycket väl skänka en tjuga till röda korset det är inga problem, men jag hatar att kramas med vilt främmande människor. Alla jag såg gjorde som jag och kryssade fram så smidigt som möjligt och försökte undvika ögonkontakt med alla dessa kramiga människor. Man känner sig som värsta snåljåpen när de står med sin bössa och man vägrar att lägga i nån slant ,men de hade ju inga betalningsalternativ för de som bara vill skänka lite pengar.

Kommentarer
Postat av: Ann-Kari

Men va fasen.. =) Klart du skulle köpt en kram *S* Vet ju hur mycket du gillar att kramas =)

2007-12-10 @ 06:52:55
Postat av: Den konstige halvdanske snubben

krama osama!

http://drf.teflonminne.se/2007/11/29/en-krammer-till-osama/

en krammer=en kram

2007-12-10 @ 10:35:05
Postat av: jessica

Det var inte lätt att ta sig igenom denna klunga av kramsjuka människor. Alla man skulle gå förbi tog ett par steg framåt och tänkte väl börja kramas i alla fall. Det var lite flower power över det. Jag hatar kramas!!! :)

2007-12-10 @ 11:25:17
Postat av: Den konstige snubben från malmö

Ica MAXI förresten? Har inte Janne Josefsson lärt dig någonting?
:)

2007-12-10 @ 12:26:20
Postat av: Den konstiga rocksnubben

http://rodakorset.blocket.se/christer/

Å en kram från en slemmig dansbandskung: Över 5000 spänn.

Lagom va?

2007-12-10 @ 12:28:52
Postat av: Åsa

va jag som trodde att du älskar att kramas....?
hur kunde jag ha missat det?? ;)

2007-12-11 @ 19:39:52
Postat av: Pappa Ronnie

Hur mycket får man för 1000:- då
?

2007-12-12 @ 01:54:41
Postat av: Den konstige snubben från malmö

Här är en till som gärna slipper kramas:

http://sydsvenskan.se/kultur/annheberlein/article286099.ece

2007-12-12 @ 22:13:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0