Morgon fortsättning

Kl 7: KOFFE! Vi har försovit oss! Skynda dig!
Tänder i de andra barnens rum:- Grabbar vakna nu!
Kl 7.10: Jag har brett mackor och hällt upp fil och gjort matsäck till alla 4 barn och placerat frukosten på bordet framför julkalendern. Återigen:- Hallå nu får ni skynda på! Gå upp NU!
Kl 7.20: småbarnen sitter framför tvn och nästan äter mellan tjafsen och petandet på varandra men nicko syns inte till:- Nicko för h-vete gå upp nu du kommer ju för sent!
kl 7.30: Frukosten börjar så sakta glida ner hos barnen och jag fortsätter mitt tjat :- Den som inte är klar om 5 minuter får va utan frukost  då blir det hungrigt idag.
Kl 7.40: Frukosttjatet ser ut att ta slut, så nu börjar klädtjatet:- Fabian och Emil ska ni gå nakna till skolan idag? Sätt fart! (ingen lyssnar kan jag säga för det är intressantare med att plocka ner värmeljus de ska ha med till skolan) Nicko har i alla fall äntligen kommit in på toan och gör sig i ordning.
KL7.50: Helt plötsligt hörde jag duschen i badrummet så Nicko hade tydligen inte ens blött håret än! Jag blir galen:- NICKO! Du börjar om 10 minuter vad håller du på med? Småbarnen har fått på sig några kläder.
Kl 8: NICKO du hinner inte att borsta tänderna i en kvart fattar du väl du har ju redan börjat! Fabian ta din spruta och packa frukt. Emil dina glasögon! Frukt! Kan ni ta frukt eller! NICKO!!! SÄTT FART!!!
kl8.05: Sitter i bilen med de små men nicko har inte kommit ut från toan än. Lämnar av de små på skolan och åker hem. Hemma 8.15 och nicko har äntligen åkt.
Kl 8.30: Jag sitter ensam i tystnaden i soffan med min data i knät. Jag njuter!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0