Nu har vi julbakat

Barnen tycker ju att det är jättekul att baka lussekatter och pepparkakor. De är väldigt kreativa så ibland fick jag bita ihop. Jag har en speciell bild av en lussekatt framför mig men inte. Det blev lussesniglar, lussesnögubbar, lussetomtar och en hel del annat som jag inte vet vad det föreställer. De flesta blev dessutom fullpepprade med russin så det såg ut som de hade blivit angripna av övermogna fästingar när de var i ugnen. 
 Pepparkakorna blev en del tjocka som en sockerkaka och en del blev tunna som löv. Huvudsaken att dom tyckte det var kul och smaken var det inget fel på.
 Nu kan jag ju stryka en sak till på min
att göra till jul lista.

Kommentarer
Postat av: Åsa

va duktiga ni är!! Har ju bara en son och han ALDRIG fått baka lussekatter med mej... Vilken hemsk mor jag måste va ;) Ska fråga han när han vaknat!!

2007-12-15 @ 10:17:53
Postat av: jessica

du får baka med honom nu. Det skulle han uppskatta :)

2007-12-15 @ 18:28:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0