Jag fick oväntat besök imorse

När jag höll på som bäst med att förbereda Ronnies och min lunch så ringde det på dörren.
Precis innan ringklockan ringde brände jag mig på spagettivattnet.
Hela handen pulserade och gjorde så ont att jag bara ville skrika eller gråta eller kanske både och.
Utanför stod det en man i kostym och en kvinna.
Mannen:- Hej. Idag var det visst en tjej som öppnade. Häromdan var det två pojkar. Var det dina bröder?
Jag:- Nej det måste ha varit mina söner.
Mannen:- Jasså. Då är du en ung mamma då. Dom hade mycket funderingar att prata om i alla fall. Om livets mening och om meningen med livet.
(Då fattade jag att det var jehovas vittnen)
Jag:- Jag har inte tid med sånt nu för jag ska åka och jobba snart.
Mannen:- Då kanske jag kan få lämna några tidningar som du kan titta i så kan jag återkomma en annan dag.
Jag tog emot tidningarna och gick direkt till återvinningen med dom. Hoppas bara att dom inte återkommer när Ronnie är ensam hemma. Han kan inte bränna av nån så jag kan se framför mig hur dom sitter med en kaffekopp vid mitt köksbord när jag kommer hem nån kväll.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Men hallå, MAN TAR ALDRIG ALDRIG EMOT TIDNINGARNA!! DÅ KOMMER DOM TILLBAKA!! Så nästa gång kan du lika gärna sätta på kaffet direkt ;)

2008-12-10 @ 16:51:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0