Jag hade bestämt mig för att baka igår

Jag köpte jordgubbar och grädde till en midsommartårta men jag glömde bort att jag inte skulle va hemma förrän tolv på natten och sen jobba hela midsommarafton.
Jag kunde ändå inte koppla av inatt när jag kom hem så jag tog tag i tårtbakandet då. Jag tänkte att det kunde vara en bra grej att varva ner med.
Jag hade varit glad om jag kunde ha förberett mig med att baka tårtbottnarna innan men så smart var jag inte, eller rättare sagt jag hade inte hunnit.
När jag var färdig med bakandet var klockan två. Jag trodde aldrig att jag skulle vakna idag på morgonen så jag satte alla larm jag hade men det var inga problem. Jag kände mig lite groggy i början men nu är jag pigg som en mört.
Det är trots allt rätt kul att jobba midsommar. Mycket folk i rörelse och 99 procent är väldigt glada och trevliga. För mig som tog kvälls och nattpasset  fanns det massor att göra värre var det för Annett. Hon var inte nöjd med sin dag när jag kom och bytte av henne. På förmiddan är det inte alls mycket trafik så hon tyckte dan hade varit seg. Det kan inte jag säga att jag tyckte att det var på mina timmar.
Annett var Emils hjälte igår. Eftersom Emil drog hem fiskar även dan efter den stackars "firren" eller "paniko" eller vad han hette så gav hon honom ett litet akvarium. Han är helt överlycklig nu. Tyvärr kan vi inte köpa fisk förrän på måndag eftersom det är stängt hela helgen men då har han nåt att längta efter.
Det ska inte bli aborrar i det akvariumet i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0