Midsommar över för det här året

Det blev trevligt hemma hos Jimmy och jag var inte ett dugg trött. Jag är nog tuffare än jag själv tror ibland.
Vi kom hem vid tolvtiden, mätta, glada och nöjda.
Nu har jag bara en vecka sen ska jag ha min semester. I år har jag ju lyxat till det med tre veckor. Det ska bli riktigt skönt. Det värsta är att veckorna går så fruktansvärt fort så innan jag vet ordet av så är jag tillbaka igen. Men antagligen mycket piggare och gladare.
Ronnie skulle åka och hämta barnen nu och ta dom till affären och köpa fisk. Om jag känner min familj rätt så har dom säkert blivit pålurade ett större akvarium och minst 30 fiskar när dom ändå är där.
Sist vi hade akvarium började vi med ett lika litet som nu och slutade med ett som tog upp en HEL vägg i vårat vardagsrum.
När jag kom hem den dan som han hade bytt upp sig för typ tjugonde gången så bara skrek jag rätt ut.
Det gamla akvariet som han bytte bort täckte ena kortväggen. Han lovade att det nya inte var större ( för en gångs skull) men snyggare.
När jag kom in i vardagsrummet hade han tryckt upp hela soffgruppen längst in mot fönstret. Möblerna fick inte plats för att akvariet var enormt. Det var då jag fick nog. Akvariet åkte ut och sen var jag anti i flera år.
Igår satt min man på blocket och letade efter en begagnad pump till barnens akvarium. Han lyckades naturligtvis hitta ett helt akvarium med pump och fisk och allt som var SÅ billigt. Att det dessutom var väsentligt mycket större var ju bara en bagatell tydligen. Jag fräste ifrån blixtsnabbt innan det började spåra ur men jag ser mönstret framför mig.
Snart delar jag antagligen återigen vardagsrum med ett monsterstort akvarium.
Varför utsätter jag mig för den här utmaningen igen?! Snacka om att inte lära sig av gamla misstag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0