Nicko är 14 år nu

Det är långt mellan inläggen nu för tiden. Jag är extremt upptagen så det beror på det.
I lördags fyllde Nicko 14 år. Jag har haft lite problem med att hitta present till honom så i fredags var vi på JC och han fick prova ut ett par jeans och ett par shorts. När han mötte upp mig där hade han tre kompisar i släptåg. Två av dom kompisarna hade kört av sitt hår med trimmer. Jag har länge sagt till Nicko att jag vill att han klipper sig kort för hans krull är bedrövligt.
Jag var tvungen att fråga Nicko om inte han också kunde klippa av sig håret men jag hade inget hopp om det. Nicko sa att om han fick 500 skulle han göra det.
För det första trodde jag att chansen var obefintlig att han skulle göra det ändå och för det andra så tänkte jag att han skulle ändå ha kostat 300 till frisören ( och då hade det bara blivit topparna) så det var egentligen bara 200 extra.
Jag antog vadet. En halvtimme senare skickar han ett mms. Han hade kört av håret med 1mm kvar på skallen!!!
Jag trodde han åtminstone skulle spara lite mer men jag klagar inte. Nu är jag 500kr fattigare.

Till födelsedagen blev det förutom jeans och shorts en tshirt och en väska från oss. En musmatta (det var nån specialmatta för dom som spelar) från hans morfar och Birthe. En långärmad tröja från JC från mormor och Horst. Pengar från övriga släktingar.
Vi grillade och åt tårta.
Det verkar som om födelsebarnet blev nöjd.

Igår jobbade jag hela dan. Det var en intensiv men rolig dag. Hultsfredsfestivalen tog slut så det var mycket ungdomar. Bara trevliga såna men väldigt livliga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0