Vi har haft en underbar helg

Trots att det bara var två nätter så känns det som att vi varit borta i en evighet. Vi har umgåtts, ätit god mat, shoppat och varit på grönan. Bara tagit dagen som den kommer. Underbart!
Jag trodde att det skulle va svårare att komma överens med så många viljor och olika behov men det var inte ofta nån protestera. Mest var det Fabian i så fall, alla andra anpassa sig.
Tyvärr var det sjukt mycket folk på grönan så där var det jättelånga köer till alla karuseller. Det var dessutom avstängt på många vägar i Stockholm på lördagen på grund av Stockholm maraton. Det blev därför tunnelbana och sen Djurgårdsfärjan ut till grönan. Inga bussar gick ju mitt på dan.
Alla hotell i hela Stockholm var fullbokade så det kryllade av turister.
Det var dessutom sommarkrysset och nåt uppträdande på grönan på kvällen så det var där ALLA samlades. HAde jag vetat det skulle jag valt att åka dit på fredan istället men jag tror ändå att barnen blev nöjda och det är ju huvudsaken.
Jag var som vanligt tvungen att spela på chokladhjulet. Mina turnummer är 4 och 9. Dom hade gjort om hjulet nu så man fick satsa på en bricka med fem nummer på varje. Man fick satsa 25 kr per bricka men i gengäld fanns det bara förstapriser nu så vann man så vann man rejält.
Jag satsade på bricka 9 och väntade. Bricka 4 vann. Jag satsade återigen på bricka 9 och väntade. Bricka 18 vann. Jag satsade på bricka 9 en gång till och bricka 4 vann. Då blev jag sur och backade. Andra satsade och jag var tvungen att se om "min" bricka vann bara för att inte jag satsat  på den. Bricka 4 vann igen!
Hade jag valt bricka 4 skulle jag haft 3 vinster av 4 möjliga.
Emil kom fram till mig och ville satsa. Jag sa till honom att då måste vi ta bricka 9 (vågade ju inte sluta nu). Emil höll tummarna och hjulet stannar. PÅ BRICKA 9!!! Jäkla unge!!
Det var alltså inte mitt turnummer utan Emils. Emil bar med glädje runt på den stora mjölkchokladen utan gnäll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0