Det var inte min morgon idag

Jag skulle börja elva idag så jag såg fram mot att få sova till halv åtta eftersom småbarnen skulle till tandläkaren vid halv nio och Nicko började vid nio.
Vid halv sju började Nickos alarm ringa! Jäkla unge! Den enda som vaknar av alarmen hos oss är jag så han stängde naturligtvis inte av det. Vid sju började Ronnies så då svor jag rejält. Så gick det med min "sovmorgon".
Jag masade mig upp och väckte hela familjen. Nicko skulle på utflykt med skolan så när jag åkte med småbarnen körde vi ifatt honom på väg till kompisen som skulle skjutsa honom på moped. Jag stannade och erbjöd honom skjuts vilket gjorde att jag tog en annan väg än jag tänkt.
När jag släppt av honom och åkte mot tandläkaren fick jag syn på en poliskontroll. Försent! Dom klockade mig i 60 kilometer på 50sträcka.
Det var bara att stanna och erkänna sina synder.
Jag hade redan insett att jag kört för fort så jag protesterade inte. Jag skämtade med polisen för att lätta upp stämningen.
Polisen:- Det gick lite fort där borta.
Jag:- Ja jag vet.
Polisen:- 60 kilometer. Det är 10 för fort. det måste tyvärr bli böter på det.
Jag:- Ja visst det är jag medveten om.
Polisen:- 2000 kr är det i böter vid tio kilometer över.
Jag:- Självklart. Jag hade ändå för mycket pengar så det är bra att jag fick nåt att lägga dom på hahaha.
Polisen fattade naturligtvis att jag skojade men när vi åkte därifrån hörde jag fabian från baksätet.
Fabian:- Men mamma om du har för mycket pengar kan du inte ge dom till oss barn istället då?

Kommentarer
Postat av: Åsa

ja det är ju det jag sagt om att va egen företagare... Massor av pengar och nästan inget arbete....

2008-05-07 @ 19:53:35
Postat av: den chockade killen från malmö

TVÅtusen SPÄNN! Fyfan vad dyrt! Det blir att köra långsamt i fortsättningen!

2008-05-08 @ 16:10:17
Postat av: jessica

Ja jag sa ju det. Jag har inget att lägga alla mina pengar på så det är tur det finns snälla poliser som tar hand om dom ibland.

2008-05-09 @ 12:05:03
URL: http://fyrbarnsmor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0