Imorse var jag med Emil hos doktorn

Emil opererade ena ögat för ett och ett halvt år sen. Han har grå starr och fick därför operera bort linsen i det ögat och få en konstgjord. Sen dess går han på stadiga kontroller för att se så han får tillbaka den syn han kan få med linsen.
Han har fått byta glas i glasögonen med jämna mellanrum vartefter synen blir bättre.
Linsen dom satt in gör att han kan se en del på långt håll men inte mycket på nära håll.
För ett tag sen tyckte Ronnie och jag att Emils öga såg annorlunda ut. Det såg ut som en mörk skugga under pupillen.
Idag blev det ny undersökning som inplanerat och då fick vi det tråkiga beskedet att skuggan vi sett var grå starr igen!!
Jag trodde inte man kunde få starren tillbaka om man opererat sig men så väl var det inte. Läkaren sa att om vi har tur så blir det inte mer än det är nu men fortsätter det växa blir det operation igen. Med den här familjens tur kan jag säga att stackaren antagligen ligger på operationsbordet snart igen.
Det var en smärre chock för ingen har nånsin sagt att det här kunde inträffa. Vi har väntat oss att andra ögat ska bli angripet men inte det här.
Stackars Emil.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0