Vilken uppmärksam medmänniska jag är

Jag hade ínte mycket kunder nu på morgonen.
Jag tittade ut på stora vägen och såg en ambulans med blåljus. Automatiskt följde jag den med blicken och såg att den svängde in här på macken.
Det visar sig att det är en bil några meter ifrån mig där en man tydligen behövde hjälp och jag har inte sett nånting.
Bilen måste ju ha stått här i alla fall tio minuter och jag har inte lagt märke till nånting! Vilken uppmärksam medmänniska man är då!

Det påminde mig om en gång när Emil och jag satt på en bänk i stan på sommaren och åt en glass. Helt plötsligt hörde vi en brandbil och Emil blev helt eld och lågor. Det var ju jättespännande tyckte han. Efter den kom räddningsbil och ambulans.
 Alla bilarna körde upp bredvid bänken där vi satt och då som först upptäckte jag att det stod ett antal människor runt en tjej som låg på bryggan. Tjejen var blöt så troligtvis hade dom simmat i efter henne i vattnet.
 Vi hade suttit på bänken jättelänge så jag kan inte fatta att jag inte varken såg eller hörde nåt. Helt ofattbart! Folk kan med andra ord drunkna jämte mig utan att jag ens lägger märke till det. Jag är faktiskt inte en nonchalant människa så jag fattar inte hur det här går till?!

Kommentarer
Postat av: Marie

Haha, ja så kan det vara....vi hade en bilolycka precis utanför här förrut, jag märkte inget förrän en ambulanshelikopter strök vårt hustak!

2008-05-19 @ 09:48:38
URL: http://mariwi.blogg.se/
Postat av: Eme

Men det är inte alltid så lätt att se och höra allt!
Tro mig!

2008-05-19 @ 09:48:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0