Bekväm eller lat?

Det kom in en kvinna till mig för en halvtimme sen:
Hon: Hej jag har hyrt den där transitbussen där utanför och det visade sig att spolarvätskan var slut. Har du nån som kan hjälpa mig fylla på? Jag kan ingenting om den bilen. Eller du är kanske själv här?
Jag: Försök få upp motorhuven så länge så kommer jag när det blir tomt här inne. Tyvärr är jag själv just nu.
Hon gick ut till bilen och plötsligt får jag se hur det formligen ramlar ut människor ur bilen. Både män och kvinnor. Alla medelålders så några av dom borde rimligtvis veta hur man fyller på spolarvätska.
Varför kan inte då nån av alla dessa passagerare fylla på? Hon var ju inte nån ensam stackars kvinna som var strandsatt direkt.
Dessutom ville hon inte slösa pengar på spolarvätska så hon fyllde bara i med vanligt vatten. Det blir nog jättebra när det är tre minusgrader ute.
Snålheten bedrar visheten ibland.
Bara för att dom en kund köper tex en glödlampa av mig så anser dom att det är min plikt att sätta dit den. Jag fattar inte det riktigt. Jag kräver aldrig av Kvantumpersonalen att dom ska tillaga min fläskfilé som jag köper av dom.
I det här fallet så var det tydligen min plikt trots att jag inte fick sälja nåt ens.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Har du aldrig hört talas om SERVICE? Eller kunden har ALLTID rätt?? Usch till dej ska jag aldrig åka å fylla på vatten i spolar"behållaren";) Eller föresten det har jag redan gjort..... Kram i vårat nästa liv ska vi INTE jobba med service!

2008-11-20 @ 13:02:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0