Horst fyllde 72 år igår

Han skulle firas idag med porterstek och tårta så vi var där vid tre.
Det är inte lätt att köpa present till nån som har allt och som dessutom köper sig det som han inte har själv.
Jag var i ett antal affärer innan jag hittade den perfekta presenten.
Ett par långkalsonger med älgar på! Kan det bli bättre till en jägare?!
Undrar om han tar på sig dom när han ska till skogen imorgon.
Vi köpte lotter och choklad också men det var inte så originellt.
Mamma hade köpt ett lottpaket med flera lotter i, Anders och Tina köpte lotter och Mario köpte nåt tips eller vad det var.
Vi vill väl helt enkelt att han ska bli rik.
Nu får vi väl vänta och se om han är miljonär imorgon annars får det bli lotter både till julklapp och nästa födelsedag. Nån gång ska väl turen slå in om man bara är ihärdig nog.
Jag har aldrig haft tur i lotter men så köper jag nästan aldrig nån heller. Det är helt omöjligt att vinna om man ingen lott har.
Ett tag köpte Ann-Kari och jag två triss varje torsdag och la vinstpengarna i en påse. Vi skulle använda dom till nåt kul men vi hade fått ihop mer pengar om vi hade lagt i 50 kronor i påsen istället för att köpa lotter.
Vi fick efter mycket om och men ihop några hundra som vi tog med till Stockholm när vi var där och åt mat för dom.
Med all otur på andra sätt som jag haft på sista tiden så kanske jag helt plötsligt har fått tur i spel nu. Dax att börja spela kanske och testa lyckan.

Emil fyller år på tisdag så vi ska fira honom imorgon. Jag ska försöka mig på grekisk pyttipanna. Antagligen ovanligt korkat att ge sig på en maträtt som jag aldrig lagat själv när jag ska bjuda massa släkt på middag.
Det kan bli en dyr historia om jag måste åka och panikköpa pizzor istället.
Jaja jag har sett Ann-Kari laga maten så det kan inte vara så svårt.
Det är en baggis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0