Julgodis

Nu har skumtomtarna kommit till min mack.
Jag har beställt lite chokladkartonger också eftersom det först är fars dag nu på söndag och sen är det inte långt kvar till jul.
Jag byggde en liten stapel med skumtomtar, chokladdopat skum och julgranar. Julgranarna är en nyhet för i år. Det är ahlgrens bilar som gjort granar i samma färger och smaker som bilarna.
Det är kul när det kommer lite nytt.
Det enda jag hade glömt beställa var julmust. Bara för att skumtomtarna finns så blir folk sugna på must.
Personligen kan jag inte förstå tjusningen varken med must eller skumtomtar för jag gillar inget av det men bara mina kunder får det dom vill ha så är jag nöjd.
Jag har märkt idag att en del kunder stannar upp när dom kommer in och tittar på mig och ler. Sen kommer det nån kommentar om min hårfärg och då kommer jag på vad dom tittar på. Själv glömmer jag bort hela tiden att jag klippt mig så jag hajar till varje gång jag går förbi en spegel.
Det blev en sån markant skillnad så det vore konstigt om inte nån såg förändringen nu när jag varit så modig.
Jag vet inte om dom ler för att dom tycker det blev bra eller om dom inte kan hålla sig för skratt riktigt. Jag är absolut inte van vid att vara så här korthårig.
Färgen är jag nöjd med men längden vet jag inte rikitigt men det växer ju ut igen som tur är.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Känner igen mej, förra gången när jag hade rosa i håret log alla mot mej och jag tänkte "va alla människor är treviga!" Till jag kom på att det va HÅRET dom tittade på...

2008-11-05 @ 21:22:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0