Trött

Egentligen inte trött som i harintesovittillräckligttrött utan totalt utmattad som i harförmycketatttänkapåutmattad.
Jag undrar ibland om jag nånsin kommer att få det lugnt. Kanske när barnen växt upp. Kanske nästa år ( det är mycket som ska ske på alla plan det här året). Kanske när jag blir pensionär. Eller kanske aldrig.
Jag är nog inte en person som ska ha det lugnt.
Jag har ju aldrig haft det så det kan hända att jag skulle vantrivas om inget hände.
Det kanske är som Åsa säger att jag drar till mig problem som en magnet.
Mitt senaste "problem" är ju tjejen som jag berättat om och hur jag kunde bli så involverad det vet jag inte.
Igår fick hon problem med några tjejer  och det slutade med att jag fick ta tag i det. Den ena av tjejerna som hon hade problem med är en gammal kompis till henne och det var hon som var drivande tydligen. Av en händelse känner jag den tjejen med och även hennes pappa så jag fick ringa och försöka reda ut allt med alla inblandade inklusive pappan.
Det tar mycket ork och kraft från mig att engagera mig i alla ungdomar och jag vet inte själv varför jag gör det.
Det brukar börja med en liten sak som jag utan problem kan hjälpa dom med och innan jag vet ordet av så är jag fast. Helt plötsligt har det blivit känslomässigt svårt att bryta med ungdomen och av nån anledning har dom sällan nån annan vuxen som kan hjälpa dom så jag känner mig tvungen. Kanske inte tvungen direkt men jag bryr mig för mycket om dom för att överge dom.
Nästa gång jag känner på mig att jag kommer bli indragen i nåns liv ska jag fly innan det går för långt. Jag ska vända mig om och säga till den personen att dom får klara sig själva. Min empati är slut nu. Jag ska bara ägna mig åt mig själv hädanefter. Jag ska bli den största egoisten i stan. Jag kommer aldrig mer att ens sträcka ut en hand och hjälpa nån upp som har ramlat. Jag ska bli kall och cynisk och extremt otrevlig mot alla så att ingen kommer vilja vara i näheten av mig.
Det är mitt nya jag.
Jag kommer inte att bli så omtyckt men tänk vad mycket tid jag kommer få till annat. 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Tror du på tomten oxå...;)JAG kommer tycka om dej hur du än är! Du blir int av med mej int!

2008-11-13 @ 10:06:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0