Koffe övningskör för första gången

Ronnie kom nyss hem från jobbet.
Vi har lovat Koffe hela veckan att han ska få övningsköra men det har kommit nåt emellan hela tiden.
Ikväll blev det äntligen av.
Emil blev helt eld och lågor så han ville också följa med.
Ronnie har lovat att dom bara ska öva på starter och att lära känna bilen till att börja med. Om man får tro Koffe så anser han att han kan hoppa över det larvet för han kan ju redan köra.
Tror han ja!! Om det vore så enkelt skulle man kunna hoppa över allt larv med körskola och sånt.
Han vet var gasen, bromsen och kopplingen sitter och han har fått köra in våran bil i tvätthallen en gång men att kunna köra bil är en helt annan sak.
Han ska hitta gas och broms och växla upp och ner i korsningar utan att behöva tänka på det innan han kan ge sig ut i trafiken.
Det ska sitta i ryggmärgen.
Hoppas nu bara att inte Ronnie går för fort fram och släpper iväg honom i trafik med en gång.
Han får nog bli mycket mer van innan jag sätter mig bredvid. Det här är bara den första av fyra barn som vi ska lära köra bil.
Jag kan tänka mig att Emil sitter som ett ljus i baksätet.

Kommentarer
Postat av: Åsa

mm säger inget mer....

2008-10-17 @ 21:51:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0