Ledig dag

Jag har haft en ledig dag idag.
När jag hade skjutsat barnen till skolan imorse åkte jag hem igen och la mig på sängen för att läsa.
Där blev jag kvar tills klockan var tolv. Jag har sovit och läst om vartannat.
Det är det absolut lyxigaste jag vet med egentid och en bok.
Jag visste att det är ingen idé att gå ur sovrummet för jag visste hur det såg ut i resten av huset och då känner jag mig bara tvungen att städa.
När jag hade vaknat ur min dvala värmde jag lite lunch och åkte sen och hämtade grabbarna.
Vi åkte till Willys för att handla lite.
Naturligtvis ska båda småkillarna på utflyjt med skolan imorgon så vi bestämde oss för att baka fika till dom.
Nu har jag satt in sista plåten i ugnen.
Det blev hålkaka, bullar, drömmar, schackrutor och havreflarn.
Jag tycker oftast att det är kul att baka. Speciellt om det flyter på bra och jag har tid på mig. Man ser liksom ett resultat.
Det jobbiga är att motstå alla nybakade bullar.
Jag har haft en bra dag idag.
Jag försöker att börja tänka positivt igen.
Idag är jag ganska positiv i alla fall.
Jag hade ju bestämt mig för att inte skriva nåt mer förrän jag kunde se saker på ett ljust sätt.
Snart ska jag nog vara mig själv igen.
Dax att ta ut sista plåten ur ugnen och sen ska jag nog fundera på om jag ska lyxa till det med några fler sidor i boken igen. Jag skiter i plikter idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0