Ronnie fixade plankstek

Jag fyllde ju som bekant år igår. Jag jobbade hela dagen så jag hade vänligt men bestämt avsagt mig allt firande.
När jag skulle stänga på kvällen ringde och smsade Ronnie hela tiden och sa att jag skulle skynda mig hem.
Han hade tidigare sagt till mig att jag skulle vara hungrig när jag kom hem så jag hade ju listat ut att han skulle fixa mat. Om jag skulle gissa så hade jag mina aningar om att han tänkte köpa hem typ kinamat eller nåt liknande.
Till min förvåning så stod det en tallrik var till honom och mig med vitlöksbröd, sallad och aioli.
Jag blev inte jätteförvånad över just vitlöksbrödet för det är inte så komplicerat men jag kunde inte  fatta var han hade fått tag i sån god aioli. Jag frågade men han ville inte riktigt säga var den kom ifrån.
När jag hade ätit upp brödet plockade han undan tallriken och tog fram nästa maträtt.
Plankstek. Nu fattade jag att han omöjligt kunde ha gjort maten själv. Moset var snyggt spritsat runt plankan och vinsåsen låg i en separat plastbytta bredvid.
Vi har för det första ingen sprits och Ronnie har aldrig gjort vinsås. Skulle han mot förmodan ha gjort det så skulle han nog inte lagt den i en plastbytta.
Han hade varit nere på en restaurang i stan och hämtat maten.
Jag tror det var första gången som dom fått hembeställning på plankstek. Nu gäller det bara att inte glömma åka ner med plankorna igen.
Gott var det i alla fall och jag åt tills det pyste ut genom öronen.
Inte nog med maten. Till efterrätt hade han gjort tårta. Den hade han gjort själv. Han hade till och med skrivit 35 med m-kulor ovanpå.

På mitt köksbord står det en enorm bukett med blommor.
Dom hade Koffes kompis David kommit med när jag var på jobbet. Buketten måste ha kostat en förmögenhet. Den var jättefin och jag blev verkligen rörd över omtanken.
Det var helt otippat att jag skulle få blommor från så oväntat håll.
Det är en mysig kille det. Fick jag adoptera honom så skulle jag gjort det för länge sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0