Jag är konstigt nog inte trött idag

Igår jobbade jag kväll så när jag kom hem så kunde jag inte varva ner. Jag var väldigt rastlös som jag alltid är när jag kommer från jobbet.
Jag bakade bullar till barnens utflykt och gjorde schackrutor. När bullarna var klara kokade jag kaffe och ropade in Ronnie och hans kompisar från garaget och Koffe och Nicko så åt vi nybakade bullar och satt och pratade.
Jag kom ändå i säng innan elva men jag kunde inte sova så jag plockade fram en ny bok.
När jag såg att klockan blivit tolv var jag tvungen att försöka sova men jag har vridit och vänt på mig hela natten.
Det känns som att jag inte sovit nånting men det har jag ju säkert gjort.
När klockan ringde imorse var jag trött men jag hade fortfarande inte kunnat sova ordentligt även om jag fått ligga kvar.
Jag har dagar när jag är otroligt rastlös. Jag kan bara inte varva ner dom dagarna. Jag försöker göra mig trött men det funkar inte.
I och för sig kanske det är det som är felet. Jag tänker att om jag städar, plockar, bakar och lagar mat och allt annat jag kan komma på så måste jag bli trött men det kanske är det som gör att jag är i varv.
Men jag kan bara inte sätta mig ner när jag blir sån. Det kryper i mig. Jag måste göra nåt.
Idag känner jag mig inte trött utan det blir nog en överaktiv dag idag med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0