Nu har jag tagit itu med kisseriet igen

Emil har det jättejobbigt med sitt nattkissande.
Han skäms oerhört för att han behöver använda blöja. Vi har fått nya engångsunderlägg till sängen så han tycker att vi ska försöka med dom igen och vara utan blöja.
Problemet är bara att Emil lägger sig på kvällen och sen kissar han på sig efter ett par timmar. Då tar han lakanet och underlägget och kalsongerna och kastar ner dom på golvet utan att säga till. Sen kissar han igen och den gången finns det inget underlägg som tar emot.
Det gör att hans madrass stinker kiss.
Emil själv tycker att det är mest pinsamt att nån kan få reda på att han har blöja men jag anser att blöjpaketet kan jag gömma undan men kisslukten som blir i madrassen går inte att dölja.
Emils högsta önskan är en ny madrass. Han frågar ofta om han ska få en ny madrass när han slutar kissa på sig.
Vi har redan bytt ut honoms madrass tre gånger.
Jag tycker så synd om honom.
Ett tag hade vi ett system som gick ut på att han fick skriva ett streck på en tavla varje gång som han sov utan att kissa på sig. När han kom upp i tio streck skulle han få en ny madrass.
Han kom aldrig upp i tio streck.
Fanny frågade honom en gång när han visade henne strecken: vad ska du få då när du fått ihop dina streck? Och Emil svarade med stolthet och förväntansfullhet som om han pratade om nånting helt fantastiskt : en ny madrass!!!
Det gjorde ont i mig när jag hörde det.
Idag ringde jag till sjukhuset och bad om att få låna ett larm. Det är som en matta som han ska ligga på. När en enda droppe kiss kommer går larmet och då ska man gå upp och väcka honom och se till att han själv byter lakan, kalsonger och duschar av sig. Det kommer bli flera gånger per natt och tyvärr funkar det inte på alla barn men jag måste testa i alla fall för Emils skull.
Jag håller tummarna för honom. Jag får se när det blir ett larm ledigt bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0