Vi har återinfört matsedeln igen

Det har varit ett tag nu som jag inte orkat skriva matsedel.
När jag inte skriver upp för en vecka i förväg och storhandlar en gång i veckan blir det massor av småhandlande som blir dyrare och många dar när jag står och tittar i kylskåpet och har noll fantasi vad vi ska ha till middag.
I fredags fick jag nog igen och satte mig ner med barnen och planerade kommande veckan.
Det innebär även att Koffe och nicko får ansvar för varsin dag med matlagning när jag jobbar kväll.
Dom får själva säga vad dom vill laga för mat eftersom det måste ju vara nåt som dom vet att dom själva klarar.
Idag är det Nickos tur. Han valde korv och pulvermos.
Maten ska stå på bordet tills Ronnie kommer hem med småkillarna.
Det brukar funka jättebra.
Det är nyttigt för barn att ta ansvar och matkontot kommer bli mycket bättre nu.
Att åka till affären och handla nästan varje dag är jättedyrt. Det åker alltid med nåt varje dag som man egentligen inte behöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0