Barnen och jag kollar film

Det är en ny film som kom idag som handlar om andra världskriget. Det är en hemsk och stark film. Ett fruktansvärt krig. Det är om en liten son till en hög officer som blir vän med en liten judisk pojke som sitter i fångläger.
Jag blir så illa berörd eftersom man vet att själva kriget verkligen var så hemskt som dom visar på filmen även om personerna i handlingen inte är på riktigt.
Barnen ställer massa jobbiga frågor hela tiden om varför judarna var fångar och sånt. När den ena juden hjälpte officerssonen när han hade ramlat sa Emil förvånat:- Han var ju snäll ju.
Jag fick  förklara för honom att judarna är som vem som helst. Dom är precis som vi fast det var nazisterna som fick nån sjuk idé om att utrota dom.
Jag kan starkt rekommendera den här filmen till alla. En tänkvärd film.
Pojken i randig pyjamas heter den. Se den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0