Barnen vill gå hem själva idag med

Det gick jättebra att gå hem själva igår. Dom var så supernöjda med sig själva när dom kom hem att dom var helt lyriska. Det hade gått SÅ bra och dom beskrev varenda liten gata dom gått på. Nu vill dom självklart gå hem idag med. Det var ju så fantastiskt kul.
I fredags när jag hämtade dom från skolan och vi skulle gå hem sa jag till barnen att om dom ska få gå själva nån dag så skulle dom visa för mig hur dom sköter sig i trafiken. Jag sa:- Om jag går några steg bakom er då så visar ni mig vägen och hur man gör. Låtsas att jag är en främling.
Det tog nån minut så vände sig Fabian om och skulle säga nåt till mig och Emil tillrättavisade honom omedelbart. Emil tog nämligen det där med att jag var en främling på allvar.
Emil:- FABIAN! Man får faktiskt inte prata med främlingar ju! (sen vände han sig mot mig) Visst får man inte det mamma!?
Fabian:- AMEN! Hon ser ju ut som mamma ju och då får man ju! Eller hur mamma?!
Logiska barn jag har.
Dom hade inte träffat på några främlingar som såg ut som mamma igår i alla fall och det kanske var tur det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0