Choffe och min pappa löste mitt tidsproblem idag

Med facit i hand nu när jag såg att det drog ut på tiden på BUP och hur viktigt samtal vi hade så är jag glad att vi kunde lösa det.
Choffe var ledig idag så pappa skjutsade honom till macken för att byta av Ann-Kari. Sen stannade pappa tills jag kom så åkte Choffe med honom tillbaka igen.
Hade det inte gått med Choffe idag så hade jag varit tvungen att be Ann-Kari stänga macken vid elva tills jag kom för den här gången var faktiskt Nicko viktigare än macken. Jag hade skitit fullkomligt i mina kunder i det här fallet.

Läkarbesöket för Fabian gick bra. Han hade bättre värden än sist och allt såg bra ut. Tiden blev perfekt. Vi var klara vid kvart i tio. Jag skjutsade tillbaka Fabian till skolan och hämtade Nicko lagom i tid så att när vi klev in genom dörren på BUP mötte vi doktorn som precis skulle hämta oss. Så långt gick ju allt bra. Nickos möte är ju en historia för sig så det går jag inte in på här.
Nu är jag på mötet sen ett tag tillbaka och ska stänga ikväll. När jag kommer hem ska vi fira Ronnie med tårta som jag bakade igår. Frågan är bara när jag kommer hem. En sån här dag kan det bli full fart på kvällen. Det var rätt mycket folk igår kväll så det kan hända att alla redan åkt.
Jag åkte härifrån vid halv sex igår. Jag fick ett sms att mina glasögon var klara och jag ville gärna hämta dom så jag ringde Ronnie och frågade om han kunde byta av mig en stund. Jag kan ju inte be honom hämta glasögonen eftersom dom behöver ställas in och sånt och det behöver dom ju mitt huvud för.
När jag hade varit hos optikern tyckte inte Ronnie att det var nån idé att jag kom tillbaka så då åkte jag hem och bakade tårtor.
Det blev en tårta som han skulle ha med till sitt jobb idag och en tårta till familjen ikväll. Pappa, Birthe och farmor kommer en sväng också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0