Helgen i korthet

När jag nu ändå sitter här med datan och inte orkar göra så mycket mer kan jag ju berätta om våran helg.
I fredags hade jag ledig dag. Barnen skulle ju inte till skolan eftersom det var påsklov så vi sov och slappade på förmiddagen och vid 12 åkte vi till mcDonalds med Jessica och hennes barn.
På eftermiddagen blev det inte mycket mer än att slappa heller. Några tvättar hängde jag och plockade undan lite men för övrigt var jag inte speciellt aktiv. Jag lagade inte ens mat. Vi skulle på Smugglaren med jobbet på kvällen så barnen fick pizza.
Vid halv åtta träffades vi på Smugglaren. Där blev det vitlöksbröd till förrätt och tournedous till varmrätt. Efter maten mådde jag plötsligt obeskrivligt illa. Jag drack massor av vatten och funderade på om det var all onyttig mat och mina två coca cola som ställde till det men nu med facit i hand så kanske jag kände av nattens maginfluensa redan då. Vem vet.

På lördan åkte Ronnie, Choffe och Emil cross på förmiddan. Vid tre kom Jessica från jobbet och hämtade upp Fabian och Emil på vägen hem.
Ronnie och jag åkte sen till Norrköping. Vi hade ju våran barnlediga revy med övernattning som väntade på oss.
Vi checkade in på hotellet och letade oss sen fram till teatern. Vi fick sitta på balkongen vid ett eget bord eftersom det även ingick supé i våran biljett.
Till förrätt fick vi nånting med lax och räkor. Det var ju inte nånting för mig så Ronnie fick 2 förrätter. Till varmrätt var det örtspäckad kyckling med grönsaker och skivad potatis. Det var jättegott.
Vi fick behålla bordet genom hela föreställningen och man såg jättebra. Enda problemet var att vi hade ett sällskap jämte oss med en man och två kvinnor där mannen i sällskapet hade ett fruktansvärt garv. Han formligen skrek när han skrattade. Första gången han skrattade trodde jag att han skojade med oss. Jag hoppade högt när han började skrika ut sitt skratt och tittade till på honom. Damen som jämte honom försökte flera gånger under föreställningen att få tyst på honom genom att hålla för munnen på han men det hjälpte inte.
Två och en halv timme med honom skrikskratt bredvid blev rätt så irriterande efter ett tag. Han skrattade tyvärr också när ingen annan skrattade så folk som satt nedanför oss vände sig om och tittade upp på balkongen för att se vad det var för liv. Hoppas dom inte trodde det va Ronnie och jag som lät så.
Efter revyn åkte vi runt lite i Norrköping. Det var heldött överallt. Vi såg knappt en enda människa fast det var lördagkväll.
Vi avslutade kvällen/natten med en hamburgare på Max.
På söndan åt vi en stadig hotellfrukost och åkte sen vidare. Jag skulle egentligen lösa av Emeli på jobbet vid tolv men hon erbjöd sig att jobba till två så vi åkte förbi Linköping på vägen hem.
Choffe hade inte heller nåt speciellt för sig så helt plötsligt blev det bestämt att han tog bussen ut och bytte av Emeli och Ronnies mamma kom ner och passade Fabian och Emil så då behövde vi inte ha bråttom alls hem.
Det blev en snabbsväng på Ikea för att titta på altanmöbler som jag hade sett i en reklam som jag fick i lådan i förra veckan.
Möblerna hade redan sålt slut så det blev inget handlat alls på Ikea för en gångs skull. Vi sprang igenom Biltema för att köpa nåt bromsbelägg till nån av crossarna och skulle sen avsluta med en snabbis på Ica Maxi.
Vi hann inte mer in när Ronnie fick syn på liknande möbler som vi skulle haft från Ikea. En tvåsitssoffa, 2 fåtöljer och ett bord blev det att släpa med hem. Dom vägde nästan ingenting och kartongerna var inte så fruktansvärt stora heller så det var en baggis att få in i bilen.
Halv fem var vi hemma. Vi tog en fika med Ronnies mamma innan hon gick hem till sig och vi började skruva ihop våra nya möbler.
Resten av eftermiddagen/kvällen ägnade vi åt att skruva möbler, plocka undan på altan så nya möblerna skulle få plats, grilla, hämta Choffe på macken, köpa present till David som fyllde 18 och åka hem till David med present.
Det gick i ett tills klockan plötsligt var elva och jag gick och la mig. Det tog inte länge förrän jag vaknade och fick tillbringa ett antal timmar spyandes på toan och resten har jag ju redan skrivit om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0