Ikväll blev det film

Ann-Kari och jag var och såg "en shopaholics bekännelse".
Den var bra. Underhållande och samtidigt tänkvärd. Visst det var en komedi och dom gjorde väl lite parodi på hennes shoppingmissbruk men det var ändå lite sorgligt på nåt sätt eftersom det faktiskt var ett missbruk.
Jag är väl kanske den enda som kan se nåt sorgligt i en komedi men ett missbruk är alltid ett missbruk.
Vi var i alla fall helt ensamma i salongen. Hade man kunnat fälla upp armstöden så man kan halvligga i stolarna och gärna fått låna en filt så hade man haft det riktigt bra. Men jag ska inte klaga. Nu behövde jag inte tänka på att störa folk när jag inte kan hålla tyst med mina kommentarer.
Inte mer än Ann-Kari i alla fall men hon har väl vett att säga till mig att hålla tyst om jag blir för jobbig hoppas jag.
Nu är det dax att gå och sova. Barnen ska väckas imorgon till skolan. Ronnie ska till mekonomen vid 7 så jag ska köra Fabian och Emil eftersom jag är ledig. Dessutom ska jag ut till piperskärr med och hämta Choffe hos Fanny och köra honom till skolan.
Imorgon eftermiddag ska jag prova ut nya glasögon.
Får se om jag fastnar för några eller om jag ska fortsätta vela ett tag till. Jag är så trött på dom jag har. Skulle helst vilja va utan helt och hållet men nu är det bara att gilla läget och göra det bästa av situationen.
Ska man ändå va tvingad att ha glasögon kan man åtminstone få ha några som ser bra ut.
Godnatt.

Kommentarer
Postat av: Ann-Kari

Jag hade inga problem med dina kommentarer :) De var en trevlig kväll!

2009-04-03 @ 12:51:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0