Jessica är alldeles för hurtig

Jag var sjukt trött igår eftermiddag. Jag tvingade mig själv till att baka bröd och laga mat. När jag sen hade tagit hand om disken tyckte jag att jag var värd en stund i soffan med en filt och bok. Jag hade lagom hämtat boken när Jessica dyker upp pigg och ofärskämt hurtig och drar med mig ner till kohagen för att se på när när våra smågrabbar spelar fotboll. Det var riktigt iskallt ute och jag längtade efter min bok och soffa men sällskapet var ju trevligt. Efteråt kändes det faktiskt bra att jag hade gjort nåt vettigare än att dega ihop i soffan.

Lagom när jag kom hem igen var det bara till att sätta sig i bilen och hämta Choffe på macken så klockan var åtta innan jag satte mig ner.
Jag läste nog fem sidor max innan jag sov med boken i handen.
Igår kväll var det i alla fall tyst och lugnt hos Nicko och Lukas så idag känner jag mig mer utvilad.

Nicko skulle till doktorn igår så jag åkte direkt från jobbet för att hämta honom. Jag fick hämta upp honom hos Lukas mamma. Av nån anledning hade dom åkt dit fast att hon var på jobbet och där hade dom lagat sig lunch. Mycket kreativt och moget kan man tycka att dom fixar sig lite mat själva när mammorna jobbar. Problemet var att dom hade inte hittat nåt att äta till sina snabbmakaroner så för att göra maten lite roligare hade dom färgat makaronerna med röd karamellfärg. Mycket kreativt men kanske inte lika moget men dom var i alla fall mätta. Frågan är bara hur köket såg ut när hans mamma kom hem. Nicko, Lukas och röd karamellfärg. Jag kan bara tänka mig.

Nu ska jag fortsätta ta tag i mitt jobb. Jag fick glassleverans så fort jag öppnade idag så jag har inte legat på latsidan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0