Märkligt mode

Jag hade en man inne här nyss. En mycket snygg man eller kille kanske man ska kalla honom. Han var i 35-40 årsåldern. Väldigt medveten om sig själv och sina kläder. Dyr bil och snygg flickvän.
Det underliga var hans kläder. Jag vet att jag är gammal och inte riktigt hänger med i vad som är modernt och i Stockholm ligger dom kanske före oss här på landet.
Jag hoppas att hans kläder inte blir moderna här i alla fall.
Han hade på sig en jättesnygg och antagligen jättedyr vit skjorta med smala blå ränder i rutmönster, vita jeans som antagligen kostar mer än jag har i lön och en vit slips som kronan på verket. Det jag inte förstod riktigt var den sista lilla detaljen som han lagt till. Ett par mörkbruna chaps i riktigt blankt skinn. Chapsen var såna som man ser på cowboys i gamla västernfilmer.
Hade dom suttit på en kille med ridbyxor i ett exklusivt stall i nån rik förort så hade jag förstått det men kombinationen vita byxor, skjorta, slips och chaps på en mack i Verkebäck.
Har jag missat nåt på modefronten i år?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0