Påsklov

Det är inget kul när tonåringar har påsklov och jag ska upp tidigt och jobba. Choffe och Fanny gick in till sig och kollade film så därifrån hörde jag inte ett ljud men från rummet mittemot däremot. Nicko och Lukas har inte samma dygnsrytm som jag kan man säga.
Jag la mig strax efter tio. Nicko och Lukas spelade lite för hög musik för att jag skulle kunna somna så jag låg och funderade på att gå upp och be dom skruva ner när det ringer på dörren vid elva. Klockan elva på kvällen en vardagskväll så ringer det på våran dörr!! Nicko och Lukas hörde naturligtvis inte det eftersom musiken var högre än ringklockan så personen utanför blev tvungen att ringa på en gång till och sedan gå bort till Nickos fönster och knacka på där. Jag orkade inte klä på mig och gå upp så jag låg och bet ihop istället. Jag hör att dom släpper in en av tjejerna som dom umgås med. Lagom när jag hunnit slappna av så hör jag en moped utanför och nån som ringer på dörren igen!
Den här gången klär jag på mig och går upp och möts då av nästa tjej. Jag ber ungdomarna att försöka ljuda ner eftersom jag ska upp och jobba snart.
Lukas:- Jaha hade du gått och lagt dig?
Klockan är nästan halv tolv på natten och jag har släckt ner överallt och låst ytterdörren och dom har inte fattat att jag gått och lagt mig. Ungar!!
Efter det blev det lugnare i rummet mittemot så jag kunde somna.
Vid klockan sex i morse var jag uppe seg och trött och väckte småkillarna. Både Ronnie och jag började vid 7 idag så Fabian och Emil fick åka till fritis vid kvart i.
Nu är jag på jobbet och känner mig som en zombie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0