Stressig morgon

Samtidigt som jag låser upp dörren här på macken så kommer GBbilen med glass.
Medans jag tänder och får ut alla saker som ska va utanför packar GBkillen in kartong efter kartong med glass i butiken. Eftersom han har extremt bråttom idag så erbjuder jag mig att jag kan plocka i glassen själv.
31 kartonger glass ska plockas i frysen helst innan den smälter och däremellan ta alla kunder. Telefonen ringde 2 gånger medan jag stod med glass upp upp till knäna men jag beslutade mig för att dom får ringa senare om dom vill mig nåt. Det räckte med alla avbrott jag fick göra när det kom in kunder i butiken.
Det känns som att jag har sprungit fram och tillbaka hela morgonen och inte riktigt har koll på allt när jag inte får göra allt enligt mina morgonrutiner.
Nu är all glass i frysen, alla kartonger än kastade och alla rutiner gjorda.
Barnen skulle till morgonfritis imorse. Trots att dom satt och kollade på andra avenyn med mig så var dom hur lättväckta som helst. Just nu tycker dom det är superkul att få äta frukost på fritis eftersom det är nytt men i höst när dom ska göra det varje morgon kommer det nog inte bli lika roligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0