Vilken härlig dag

Det är soligt och fint ute och jag har massor av energi.
Jag började dan med glassleverans och att plocka ordning på alla morgonsysslor som jag måste göra. Jag packade en retur till OKQ8 och sen gav jag mig i kast med en enorm hög med asfalt.
Igår hade vi en snäll kund här som la i asfalt i våra hål vi har i asfalten. När han var klar så hade han fortfarande asfalt kvar och eftersom han är en väldigt snäll kund så öste han av den i en stor hög vid sidan om huset. Tyvärr på servitutet som går ner till killen som har tomten nedanför.
Han gick bärsärkagång här igår om högen och åkte även hem till kunden som hade hjälpt oss och bar sig extremt illa åt och skrek att han skulle spärras in på mentalsjukhus och annat trevligt han kunde komma på.
För husfridens skull började jag skyffla bort asfaltshögen till baksidan. Jag kan säga att jag visste inte att asfalt var SÅ tungt. Naturligtvis förstod jag att det inte var som bomull men herregud vad tungt. Jag kunde absolut inte fylla skyffeln varje gång jag gick för då hade jag inte kunnat lyfta den så därför blev det många vändor fram och tillbaka. Jag hade inte många kunder vid den tiden på morgongen så jag fick i stort sett jobba ifred med endast ett par avbrott. Det tog mig närmare en timme att bli av med högen.
Sen skulle det sopas rent och när jag ändå höll på utomhus passade jag på att tömma alla papperskorgar och tvätta av pumparna. Jag känner mig nöjd med mig själv nu faktiskt.
Jag kommer antagligen att ha träningsvärk imorgon men det är sånt man får ta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0