Jag fick pencillin igen

Jag var hos doktorn idag igen för min urinvägsinflamamtion som inte vill ge sig och hon gav mig pencillin igen.
När jag skulle hämta den på apoteket var det en yngre tjej som tog hand om det.
Hon var snabb och smidig till skillnad från hur det brukar gå till på apoteket.
Hon la fram asken på disken och pekade på det som stod på framsidan.
Hon: Du ser ju vad det står. Till måltid.
Jag: Jaha annars brukar man inte få ta tabletter tillsammans med mat.
Hon: Den här ska man det. Har du några fler frågor eller var det bra så här.
Jag: Nej det är lugnt. Jag ska nog förstå mig på dom. Hahaha. Det värsta blir ju att nu måste jag äta mat 3 gånger om dan då ju. Hahaha
Tjejen tittade på mig som om jag var helt dum i huvet. Hon förstod inte skämt.
Lite på allvar var det nog ändå för jag äter inte 3 gånger om dan i normala fall. Idag har jag ätit lunch vid tolv och sen har jag inte ätit mer så jag har bara fått i mig en tablett än idag och jag ska alltså få i mig 3.
Det får bli ändrade vanor i dom här 5 dagarna med både frukost lunch och middag nu då. Det kanke blir en vana.
Nu ska jag försöka trycka i mig nåt att äta så jag får ta en tablett.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0