Ledig idag

Jag jobbar i helgen så jag tog mig en ledig dag idag.
Jag har sovit. Jag somnade strax efter tio igår och vaknade halv elva idag. Inte ett dugg piggare men jag var ändå tvungen att gå upp.
Vissa nätter sover jag inte alls och även dom jag sover så somnar jag aldrig så hårt att jag blir utvilad.
Dom sista dagarna har varit hemska och det ser inte ut att ta slut än så sova lugnt och fridfullt får jag nog vänta med till i vinter eller nåt.
Idag har jag varit och beställt blommor från mig, Ann-Kari och Ronnie till en begravning. Det är en av våra stammisar som har dött. Vi brukar inte köpa blommor till stammisars begravning men den här killen var mer än så.
Han blev mer än en kund. Man utvecklar en vänskap till vissa kunder mer än till andra och den här killen hade alltid en rolig kommentar på lut och stannade ofta en stund och pratade. Han var alltid positiv och gjorde oss allihopa på gott humör så fort han steg in genom dörren.
Det är en person ,eller var kanske man ska säga, som man inte kunde undvika att tycka bra om. En sån person som jag aldrig hört nån säga nåt ont om.
Det är en tragedi när livet slutar alldeles för tidigt och eftersom vi även lärt känna honoms syster och föräldrar lika bra ville vi visa vårat deltagande till dom också. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0