Snart är jag vanlig anställd

Idag ska jag till städcentralen och skriva anställningspapper. Det ska bli så skönt men lite ironiskt ändå att skriva på en anställning samma dag som jag satt mig själv i konkurs.
Idag kommmer pappren nämligen in till tinsrätten där jag begär min firma i konkurs. Jag har inte så mycket att välja på.
Vi kommer att behöva göra det hur vi än bär oss åt så nu ansåg både banken och vi att det var den bästa tiden.
Jag har aldrig gjort nåt sånt här innan så jag vet inte alls vad som kommer hända nu.
Det skulle inte förvåna mig om hela den här dan går utan att nån hör av sig överhuvudtaget. Eller annars kommer det hit en advokat en halvtimme innan jag ska åka till städcentralen så jag missar mitt nya jobb. Vi får väl se.
Det skulle va skönt att få prata med advokaten idag så jag har klara besked till mitt nya jobb om när jag kan börja där.
Igår var kronprinsessan och hennes Daniel förbi på macken. När hon hade förstått att vi skulle lägga ner så tyckte hon att det var synd. Hon som alltid stannar här på väg till Öland. Hon tyckte att våran mack var som en mack "ska va".
Victoria och Daniel är båda väldigt trevliga människor. Igår hade jag inga andra kunder för en gångs skull så då stannade dom lite och pratade. I vanliga fall brukar dom komma när vi har det som värst med kunder.
En väldigt sympatisk och trevlig kronprinsessa har vi. Det tyckte jag faktiskt innan hon sa att det var synd att vi la ner också så det är inte bara för det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0