Julen är nästan över

Gårdagen flöt på lugnt. Barnen blev glada över sina presenter och vi blev så mätta att jag inte ens var hungrig till frukost. När det var dax att äta julmatsrester vid 4 hade jag inte ens hunnit hungra till heller men fick ändå trycka ner lite för säkerhets skull. Man vet aldrig om man magrar av annars om man inte äter ordentligt.

Nicko och Choffe fick pengar att köpa sig det dom ville ha själva. Nicko ville ha en laptop så han fick ta julklappspengarna och sen lägga till av sina sparpengar på rean idag.
Jag hade bara läst på elgigantenreklamen vilken dag rean var och var därför övertygad om att det inte var förrän imorgon så när Mille kom imorse och sa att kön in till onoff gick ända ut till gatan så blev det brått. 
Jag kan inte fatta varför dom på onoff ska va så märkvärdiga och inte kan ha mellandagsrea på annandan som alla andra butiker. 
Tydligen fanns just den datan som Nicko skulle ha på onoff och med det riv och slit som är på en rea så finns det ingen tid att slösa.
När Ronnie kom ner till affären med Nicko fanns det bara exemplaret från affären kvar så han fick ta den.
Fördelen med att ta butiksexemplaret är att alla program redan är installerade men nackdelen är att alla redan varit och tryckt och kladdat på datan och säkert kortat ner livslängden med flera månader bara därför.
Nicko blev i alla fall nöjd och det var huvudsaken.
Nu har jag skjutsat honom och hans kompisar till en annan kompis där dom ska lana. 
Fabian och hans kompis och tjej har varit på bio och sett Alvin och gänget 2, Emil är hos Oskar och leker och Choffe ska ha fest på altan med sitt kompisgäng.
Jag själv sitter med datan och slappar i soffan och tittar på Michael Jacksson på tv.
Om ett par timmar ska vi på bio och se Göta kanal 3. Den är antagligen ingenting att ha men man måste ju ändå se den.
Det är så här livet ska va. Ledig med flera dar framför sig som man kan göra precis vad man vill med. Sova hur länge man vill och planera dan timme för timme bara. Vi har inget inbokat mer än grötträff hos svärmor imrorgon.
Jag njuter för fullt av mitt kravlösa liv. När det sen dessutom går flera timmars Michael Jackssonkonsert på tvn dessutom kan det inte bli bättre.

Kommentarer
Postat av: Karin

God jul och gott nytt år! Kommer aldrig glömma förra julen :)

2009-12-30 @ 13:12:10
URL: http://moreaus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0