Det ska börjas i tid

Fabian ska på disco på skolan idag igen. Det har varit många discon den senaste tiden och han älskar det.
Förra discot han var på så hade det varit en tjej där som kom från en annan skola. Han dansade flera tryckare med henne och till och med vunnit en danstävling.
När jag hämtade killarna pratade Fabian massor om henne.
Fabian:- Vet du vad hon sa sista dansen? Hon sa att hon tyckte jag var söt!
Jag:- Va! Men vad roligt! Vad sa du då?
Fabian:- Tack.
Jag:- Sa du bara tack? Tyckte du inte att hon  var söt då?
Fabian:- Jo.
Jag:- Men varför sa du inte det då? Vad hette hon då?
Fabian:- Jag vet inte. Jag glömde fråga.
Jag:- Men du ser henne väl på skolan sen så du kan fråga henne? Då kanske du kan få hennes telefonnummer så ni kan leka nån dag.
Fabian:- Hon går inte på min skola. Jag vet inte vilken skola hon går på.
Jag:- Så du har alltså träffat en söt tjej som tycker du är söt men inte frågat efter vad hon heter eller telefonnumret?! Fabian då! Det är inget bra sätt att ragga tjejer på.
I onsdags visade han mig lappen som satt på skolan om fredagens disco.
Fabian:- Den här gången ska jag ta numret.
Jag:- Vadå för nummer?
Fabian:- Om jag träffar en tjej.
Han har tydligen lärt sig av sina misstag. Nu får han bara hoppas det dyker upp nån söt tjej att fråga om nummer med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0